Java Tanfolyam 2.2

Ebben a témában: Java Programozas

Azt hiszem bátran kijelenthetem, hogy egy mozgalmas évnek a vége felé közeledünk lassan, de még nem szeretnék hátradőlni…

 

Az előző Java Tanfolyam, mind a diákjaim, mind számomra sikeres volt és pont a héten fog véget érni. A 2.1-es Java Tanfolyamon kiugró eredmény született, ugyanis majdnem 50%, azaz 4 ember érte el azt a szintet, hogy már az állásokat tudják nézegetni. Persze még vár rájuk feladat az álláskereséssel és az interjúkkal kapcsolatban, de ebben is fogom őket támogatni. Ezen felül pedig közkívánatra néhány korábbi hallgatómmal el fog indulni egy haladó Tanfolyam is, aminek nagyon örülök, itt még egyelőre tervezési fázisban vagyunk.

Az elmúlt pár hétben sokat beszéltem egy új irányvonalról, a WordPress Tanfolyamról, viszont többen is kérdeztétek, hogy indul-e még idén Java Tanfolyam?

 

A jó hírem, hogy igen, indul még egy idei utolsó Java Tanfolyam! 🙂

 

 

A Java Tanfolyam oldalát még csinálom a háttérben, itt még egy pár nap türelmeteket szeretném kérni, de nagyobb változások nem várhatóak az előző verzióhoz képest.

Sőt, még egy jó hír, hogy árváltozás sem lesz!

A 2021-ben induló Java Tanfolyamoknál mindenképp lesz áremelkedés, így ez az utolsó Java Tanfolyam, amin még alacsonyabb áron tudtok részt venni.

 

 

Ezek most talán a legfontosabbak, a Java Tanfolyam oldala pedig pár napon belül újra elérhető lesz! Remélem, hogy nemsokára találkozunk!

Így gyorsítsd fel az Online Jelenléted Megvalósítását!

Ebben a témában: WordPress

Szükséged van Online Jelenlétre, weboldalra, üzleti Facebook fiókra, ez nem is kérdés. De Te már tudod, hogy mindezt csak úgy érdemes megvalósítanod, hogy ez a vállalkozásod, az üzleted növekedését szolgálja és közben nem mész csődbe. Ezt az utat teljesen egyedül is végigjárhatod vagy olvass tovább és nézd meg, hogy hogyan tudok neked segíteni!

 

 

Az Online Jelenlét Megvalósítás cikksorozatban több fontos dolgot is megnéztünk

A Hogyan indítottam el egy sikeres vállalkozást egyetlen weboldallal? című első részben a saját történetemet mutattam be neked. Láthattad, hogy apró lépések sorozata vezetett el odáig, hogy ma már kizárólag a saját online vállalkozásomból élek. Az értékesítéseimet pedig kizárólag a saját oldalamon keresztül végzem. Ezen az oldalon összpontosul minden tudásom és tapasztalatom, amit az elmúlt évek kitartó tanulásának és munkájának köszönhetek. Ma már tudom, hogy egy weboldal sosincs kész és egyetlen célja az ügyfelek megszerzése, a bizalom kiépítése.

 

A Miért nem éri meg kiszervezni a honlapod elkészítését egy cégnek? című második részben megmutattam neked, hogy a többség csak egyetlen módot ismer egy weboldal létrehozására: Egy erre specializálódott, weboldalak készítésével foglalkozó cég felkérése. Ám ez általában közel sem ennyire egyszerű: Folyamatos egyeztetések, egyértelmű utasítások és rengeteg tőke. Hónapokig is eltarthat egy eladásra optimalizált weboldal elkészíttetése és akár több éves profitodat is elveszítheted. Ezzel szemben ma már lehetőség van arra is, hogy olcsón, programozás nélkül is képes legyen valaki weboldalak elkészítésére az úgynevezett tartalomkezelő szoftverek segítségével.

 

A Mi az a „Varázseszköz” amivel saját magamnak készítem a pénztermelő honlapomat? című harmadik részben bemutattam neked a WordPress-t, mint a legismertebb tartalomkezelő szoftvert. A WordPress elsajátításával kinyílhat előtted a világ: Modern weboldalak készítése külső cégek bevonása nélkül. Ebben az esetben az időddel fogsz fizetni és minden pénz, amit a weboldalad elkészíttetésére fordítanál a zsebedben marad. Ez pedig könnyen jelentheti a különbséget egy nyereséges és egy veszteséges cég között. Főként induló vállalkozások esetén, akik még keresik a saját piacukat, a saját kommunikációjukat és arculatukat.

Read More

Mi az a „Varázseszköz” amivel saját magamnak készítem a pénztermelő honlapomat?

Ebben a témában: WordPress

Az Online Jelenlét Megvalósítás cikksorozat 2. részében megmutattam, hogy ma már nem csak a programozók kiváltsága a modern weboldalak készítése. Te magad is képes lehetsz weboldalakat építeni a tartalomkezelő szoftverek segítségével. De pontosan hogyan működnek ezek és én mit ajánlok? Íme!

 

 

Számos tartalomkezelő szoftver létezik a piacon, de van egy, ami messze lekörözi mindegyiket és a legelterjedtebb: Ez pedig a WordPress nevű tartalomkezelő szoftver! A WordPress 2003 óta működik és ma már a világ összes weboldalának körülbelül 35%-a WordPress alapú, ami nagyságrendileg 455 millió honlapot jelent. Népszerűsége két okra vezethető vissza:

    • Felhasználóbarát, könnyen használható

    • Szabadon bővíthető, tehát bárki készíthet hozzá különböző kiegészítőket, amivel extra funkcionalitást tud nyújtani a rendszernek

 

Kezdetben csak egyszerű szöveges tartalom megjelenítésre volt képes, de mivel sokan láttak benne fantáziát, ezért odáig fejlődött, hogy ma már programozás nélkül készíthetőek el vele modern weboldalak. Ez egyértelműen a legnagyobb hívó szó nem csak a WordPress, de az összes tartalomkezelő rendszer mögött. Ezzel bárki számára megnyílik az út az Online Jelenlét és tartalomgyártás felé egy saját weboldalon.

 

Miért ajánlom a WordPress-t?

A legnagyobb előnye a WordPress-nek, hogy teljes mértékben ingyenes: Sem reklámot, sem limitációkat nem tartalmaz. Folyamatosan fejlesztik és karbantartják, így biztonságosan használható. Léteznek más tartalomkezelő rendszerek is, mint például a Wix vagy Joomla, amik ugyan hasonlóan működnek, de ezek felhasználóbázisa töredéke a WordPress-nek. Illetve a Wix például fizetős, ellenkező esetben reklámok jelennek meg a weboldalon.

A WordPress szabadon bővíthető különböző bővítményeken keresztül, amivel számos extra szolgáltatás válik elérhetővé. Minél több hasznos bővítmény érhető el egy tartalomkezelő rendszerhez, annál többen fogják használni azt a tartalomkezelőt. Illetve minél többen használják, annál többen akarnak újabb és újabb bővítményeket készíteni, ami egy öngerjesztő folyamathoz vezet.

 

Miért lesz ez jó neked?

  • Saját magadnak fogod tudni felépíteni a Weboldaladat
  • Nem lesz függőséged egy külsős weboldalkészítő cég felé, nálad lesz a teljes irányítás
  • A honlapodat nem fogja limitálni a tőkéd
  • Teljes befolyásod lesz a saját folyamataid, a saját Vevőszerzésed felett

 

Röviden nálad lesz a kormány az Online Jelenlétedet illetően!

Read More

Miért nem éri meg kiszervezni a honlapod elkészítését egy cégnek?

Ebben a témában: Onfejlesztes

Ha valaki szeretne egy saját weboldalt, akkor általában az első gondolata, hogy el kell készíttetnie valakivel. Megbíz egy profi céget, aki készít egy szép és igényes weboldalt és így majd minden lehetséges vásárlót meggyőz: Nálam vásárolj! Azonban a legtöbben elfelejtik, hogy egy honlapkészítéssel foglalkozó cég csak a megvalósításért felelős. Ha rosszul közelíted meg a kérdést és nem látod át a lehetőségeidet, akkor a weboldalad sosem fog tudni vásárlókat szerezni.

 

 

Szükséged van tehát egy saját weboldalra, egy online értékesítési felületre, ahol a legfőbb célod a vásárlók megszerzése. Te nem tartod képesnek magad ennek elkészítésére, hiszen sohasem foglalkoztál szoftverfejlesztéssel, programozással. Azzal a feltételezéssel élsz, hogy ha megkeresed a weboldalkészítéssel foglalkozó céget, akkor ő majd tudni fogja, hogy mit kell csinálni. Azt várod el, hogy nem csak egy jól kinéző weboldalad lesz, hanem egy olyan, amivel eladni is tudsz! Azonban eladni egy terméket és elkészíteni egy weboldalt két különböző dolog.

 

Miből áll egy weboldal?

Ha nagyon leegyszerűsítve nézzük, akkor a weboldalak tipikusan csak képekből és szövegekből épülnek fel. Ezek a képek és szövegek vannak modern kinézettel, stílusosan megjelenítve. Az esetek 90%-ban neked is pont ennyire lesz szükséged. A probléma az, hogy egy megbízott cég nem feltétlenül úgy fogja megjeleníteni a tartalmat, ami neked eladási szempontból a legjobb.

Mert nem ez a dolga.

Ha definiálsz számára egy sorrendet, egy kinézetet, akkor azt (jó esetben elsőre és pont úgy) megcsinálja, de nem fog azzal foglalkozni, hogy az tényleg úgy-e a legjobb? Ez nem az ő felelőssége. Ő megcsinálja, amit kértél tőle és ha neked úgy mégsem tetszik, akkor egy következő összegért szívesen módosítja. Legrosszabb esetben minden módosításért fizetned kell és azt 100%-ra garantálom, hogy elsőre biztosan nem lesz tökéletes. A cég a kivitelezésért felel, hogy ez a honlap mennyire lesz jó, az elsősorban rajtad múlik! Érted már, hogy miért kell neked is értened a saját weboldaladhoz?

 

Mennyibe kerül nulláról felépíteni egy értékesítési oldalt egy kész példa alapján?

Read More

Hogyan indítottam el egy sikeres vállalkozást egyetlen weboldallal?

Ebben a témában: Onfejlesztes

A Programozz Te Is sztori még 2017 elején indult el egy egyszerű ötlettel és egy nagyon egyszerű weboldallal. Azóta több tucat sikeres eladást valósítottam meg és mára stabil bevételt jelent számomra a programozzteis.hu. A weboldalam támogatja a marketing folyamataimat, szakmai cikkeim megjelenését és az eladásokat is. De honnan indultam és milyen úton fejlődött ez az oldal?

 

 

Azt már 2017 előtt tudtam, hogy nem akarok hosszútávon heti 40 órás munkát. Először az zavart, hogy mire a munkából hazaértem és észhez tértem addigra már körülbelül este 7 óra volt. Ez így ment minden nap és bár ezt egy ideig ellensúlyozta a stabil bevétel és a fejlődési lehetőség, de pár év múlva ez már kevés volt. Ekkor döntöttem el, hogy ki kell lépjek a mókuskerékből és meg kell próbálnom a saját utamat járni. Azt tudtam, hogy váltanom kell, de azt nem tudtam, hogy mit is akarok pontosan csinálni. Mérnök Informatikus diplomával egy innovatív szoftver elkészítése adta volna magát, de a saját tapasztalataimból kiindulva tudtam, hogy egy ilyen szoftver elkészítését nem igazán lehet kicsiben elkezdeni. Ráadásul pénzt már csak azután tud vele keresni az ember, ha elkészült, így ezt túlságosan kockázatosnak tartottam, ráadásul nem is igazán ugrott be semmi innovatív.

Végül egy karácsonyi ajándék ötletből elkezdtünk a párommal szappanokat készíteni és olyan jól sikerültek, hogy én már a szappan piac meghódítására készültem:

 

Narancsos-Csokis Szappan

Szappanok eladáshoz

 

Készítettünk design fotókat, profi csomagolóanyagokat, formákat szereztünk be, még vízjelet is kitaláltam és volt pár eladásunk is. Már egészen beleéltük magunkat, mikor felvilágosítottak, hogy mi a különbség pár hobbiból készült szappan áron alul történő értékesítése és a hosszútávú profitos működés között. Végül ebből az irányból nem lett semmi, főként a magas belépési költségek miatt, de szárnypróbálgatásnak nagyon hasznos volt.

 

Miután letettünk a szappangyártásról elkezdtem tovább ötletelni és ekkor jutott eszembe, hogy foglalkozhatnék programozás tanítással.

 

Programozz Te Is!

Ebben az irányban több dolog is szimpatikus volt a szappanokhoz képest:

  • Nincsenek fizikai termékek
  • Skálázható
  • Teljesen online is végezhető
  • Sokkal kevesebb értékesítés is elegendő (egy 1.000 forintos szappanból rengeteget el kell adni hónapról-hónapra)

Ez az irány nagyon megtetszett, ráadásul a végzettségemhez is passzol, ezért úgy döntöttem belevágok a megvalósításba. Persze nem úgy, hogy azonnal felmondok és akkor én holnaptól ebből élek, hanem csak kicsiben, munka mellett.

 

Piackutatás

Az első lépésem az volt, hogy megpróbáltam felderíteni a piacot. Három fő pontra voltam kíváncsi:

  1. Ki a konkurencia?
  2. Mennyiért árulják a saját képzésüket és milyen finanszírozási lehetőségekkel?
  3. Milyen formában oktatnak?

 

Az első pont alapján azt láttam, hogy ez nem egy új piac, jó pár szereplő volt már akkor is. Voltak olyanok, akik tényleg nagyban játszottak és volt néhány kisebb cég is.

A második pontban azt találtam, hogy a legtöbb kurzus elég drága, főleg az átlagkeresethez viszonyítva, itt tehát még bőven volt mozgástér.

De a legérdekesebb számomra a harmadik pont volt: Ugyanis nem találtam online képzést (még egyszer, ez egy 2017-es piackutatás volt). Ez egészen megdöbbentett, főleg úgy, hogy én multinacionális környezetben dolgoztam és a napom felét telefonálással vagy konferenciákon töltöttem.

Itt egyértelműen megláttam a piaci lehetőséget… Tudtam, hogy az online képzések működnek és ehhez hozzá tudtam képzelni egy versenyképes árat is. Ez alapján úgy döntöttem, hogy ezt érdemes lenne elkezdeni felépíteni.

 

Kell egy weboldal…

Teljesen egyértelmű volt számomra, hogy fizikai üzlet szóba sem jöhet, ezért kellett egy weboldal. Ebből született meg a programozzteis.hu. Nekem szükségem van néha pozitív visszacsatolásra, ezért először a szakmai anyagaimat blogcikkek formájában publikáltam, hogy így kaphassak visszajelzést a munkámra. A cikkeimről gyakran kértem véleményt szakmai fórumokon és hát nem voltak sajnos valami pozitívak. Már azon gondolkoztam, hogy lelövöm az egész projektet, amikor valaki írt egy kommentet a Java Programozás cikkem alá, hogy nagyon tetszett neki és csak így tovább! Ez adott egy nagy lökést és elkezdtem tovább csinálni.

A weboldalam első verziója tehát csak egy szimpla blog oldal volt. A cikkek már megjelentek a keresőbe és a látogatószám is elkezdett növekedni. Ebből éreztem, hogy ez egy jó irány, így továbbléptem.

 

A blog oldalam köré építettem:

  • Kezdőoldalt
  • Kapcsolat aloldalt
  • Egy külön aloldalt az Ingyenes Példáknak (ahol a blogcikkekben bemutatott projektekhez tartozó kódot is feltöltöttem)
  • Egy Jelentkező Oldalt, ahol a privát oktatásra lehetett jelentkezni

Read More

Keresőoptimalizálás WordPress-ben

Ebben a témában: WordPress

A keresőoptimalizálás az egyik varázsszó, amit mindenki szeretne de csak néhány nagyágyú tudja, hogyan kell „első” helyen lenni a Google találati listáján.

 

 

Miért fontos a keresőoptimalizálás?

Ha weboldalról beszélünk akkor alapvetően két forrásból lesznek látogatóid:

  • Hirdetések nélkül, organikusan
  • Fizetett hirdetésekből

 

Mind a két opciónak megvan a maga helye a nagy egészben, de most koncentráljunk az organikus, azaz hirdetések nélküli elérésre. Ebben az esetben arról van szó, hogy a felhasználó megnyitja a böngészőjét, felmegy a keresőbe (= Google-be) és beírja amire kíváncsi. Utána megkapja a releváns találatokat és ha a Te oldalad elég jó helyen van (= az első oldalon), akkor már ott is van az oldaladon és olvassa az anyagaidat / megnézi a videóidat.

 

Miért jó ez neked?

Mert ingyen van: Te otthon ülsz a kis nappalidban, az emberek pedig csak jönnek és jönnek az oldaladra. És a Te egyik célod mindig az, hogy minél több ember olvassa az oldaladat. Mert ahogyan az a nagy könyvben is meg van írva, a weboldalad által termelt bevétel az alábbiak szerint fog alakulni:

[Konverzió] x [Látogatók számával] = Bevétel

Azaz minél több látogatód van, annál több a bevételed. Ha pedig egy csomó jó (= gyakran keresett) kulcsszóra, kifejezésre előre sorolja a kereső az oldaladat, akkor sok látogatód lesz, tehát nő a bevételed. (Még annyi hozzátartozik az igazsághoz, hogy a látogatók számát általában sokkal könnyebb növelni, mint a konverziós értéket. Lásd fizetett hirdetések.)

 

Mi az a kulcsszó?

A kulcsszó egy 1 vagy több szóból álló kifejezés, amit a felhasználók írnak be a keresőbe. Egy kulcsszó lehet a „képkeretek” kifejezés, de akár egy olyan hosszabb kifejezés is mint az „Olaszország legszebb tengerpartjai”. A lényeg, hogy az emberek ezekre a kifejezésekre keresnek rá.

 

 

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás egy folyamat, aminek a célja, hogy a megcélzott kulcsszavakra a kereső előre rangsorolja az oldaladat. Számos mérés született már, hogy az emberek hány százaléka nyitja meg az első találatot, a másodikat, harmadikat, stb…

A keresőoptimalizálásnak számos kis apró trükkje van, amivel egy egész kurzust meg lehetne tölteni (sok cég oktatja is), de mégis van 1 darab gondolat, ami nagyságrendekkel fontosabb, mint az összes többi együttvéve.

 

A Google-nek a felhasználói élmény a legfontosabb

Read More

Értékesítési Tölcsér WordPress-ben

Ebben a témában: WordPress

A legtöbben azt gondolják, hogy az online értékesítéshez egy dolog kell: Egy Weboldal. Az legyen szemkápráztató, legyen modern, legyen rajta minden: Blog, Kapcsolat aloldal, Rólunk szekció és legyen egy-egy külön aloldal minden terméknek, amit árulunk. Ha nagyon jól néz ki az oldal és még a legapróbb részletek is fel vannak sorolva a termékekkel kapcsolatban, akkor biztos a siker.

 

Ennyi elég?

A legkönnyebb, ha olyan embernek akarsz eladni, aki már vásárolt tőled korábban és elégedett volt. De ha valóban hosszútávon gondolkodsz, akkor folyamatosan új vásárlókra lesz szükséged. Márpedig egy idegennek eladni nagyon nehéz és a látszat ellenére a fent leírt módszerrel nem is fog sikerülni fenntartható módon.

Mert milyen séma mutatkozik meg a fent bemutatott weboldalon? Csak és kizárólag objektív, tényszerű információkat tartalmaz. Pedig az emberek érzelmi lények, így ha nem sugárzol érzéseket a weboldalon, akkor nem fognak tőled vásárolni. Egy méregdrága Porsche-ét sem a szimpla fizikai adatok miatt vesz meg valaki (milyen hosszú az autó, mekkora a légellenállása, hány lóerős vagy mennyi a fogyasztása), hanem mert a vezetési élménye olyan, amit egy középkategóriás családi autó nem tud nyújtani.

Ezek a pontok az oldalad tartalmára vonatkoznak: Milyen tartalmi elemeket és milyen sorrendben érdemes megmutatni az olvasónak, hogy a végén azt érezze: Akarja ezt a terméket. Nem elég, hogy épp szüksége van rá, hanem Ő tőled akarja megvásárolni. Annyit elárulok, hogy egy termékadatlap bemásolásával nem fogsz tudni mélyreható érzelmeket kiváltani, így valószínűleg vásárlást sem.

 

A fokozatosság

A fenti rész csak az eladáshoz szükséges dolgok egyik fele. Bár a fenti témával önmagában egy egész könyvet is meg lehetne tölteni, de van itt még valami, amit a legtöbben kihagynak: A fokozatosság!

Mit jelent ez? A vállalkozások gyakran túl nagy ugrást várnak el az olvasóiktól: Egy idegen olvasónak, aki még egyáltalán nem vagy csak alig hallott rólad valamit, nem fogsz tudni rögtön nagy összegben értékesíteni.

Az általam kínált képzéseket több százezer forintos összegért adom el, de nem várom el, hogy valaki az első látogatásra vásároljon. A fokozatosság betartására találták ki az Értékesítési Tölcsér modelljét. Ezt a fogalmat természetesen nem én találtam ki, de a legtöbb online eladásban gondolkozó még mindig nem alkalmazza ezt a hatékony megközelítést.

 

Az Értékesítési Tölcsér

Az Értékesítési Tölcsér arról szól, hogy először bizalmat építünk az olvasóba, majd szépen fokozatosan egyre nagyobb és nagyobb összegű termékek megvásárlására biztatjuk. Természetesen itt is igaz, hogy nem átverjük a vásárlót, hanem folyamatosan értékes termékeket kínálunk eladásra, csak egyre nagyobb értékben.

Sokkal könnyebb úgy értékesíteni valamit, hogy már megvan a megfelelő szintű bizalom. Ahogyan az első randin sem a házasságról vagy a gyerekvállalásról beszélgettek… Mert bár ezek fontos témák, de nem az első találkozáskor érdemes ezeket megbeszélni, máskülönben könnyen elijeszthetjük a másikat.

 

Az általánosan elfogadott elmélet szerint 4 szintet érdemes definiálni, de én jobban szeretek 5 szintről beszélni:

  1. A teljesen ingyenes anyagok: Blogcikkek / videók
  1. Az úgynevezett Optin Termék: Itt általában egy email címért cserébe szoktunk felajánlani valamilyen terméket.
  1. A következő szint a Belépő Termék: Ez egy alacsony árú, tipikusan 1.000 – 3.000 forint közötti termék. Itt a cél nem a meggazdagodás hanem, hogy meglegyen az első vásárlás (akár minimális veszteséggel is).
  1. Ezután jön a Fő termék: Ez lesz a vállalkozásod legfontosabb terméke, a bevételed nagy része ebből a termékből származik. Itt már természetesen egy profitos eladás a cél.
  1. Az utolsó a Prémium vagy Upsell termék: Itt kihasználjuk, hogy valaki épp kinyitotta a pénztárcáját és megvette a vállalkozásunk Fő termékét. Mutatunk CSAK NEKI egy extra lehetőséget, ahol egy masszívan nyereséges terméket árulunk. Ez a tipikus „Adhatok mellé extra sült krumplit?” szituáció. A vásárló nem gondolt rá először, de ha már úgyis ott van, akkor engedjük neki, hogy tovább költse a pénzét.

 

Read More