WordPress

Értékesítési Tölcsér WordPress-ben

A legtöbben azt gondolják, hogy az online értékesítéshez egy dolog kell: Egy Weboldal. Az legyen szemkápráztató, legyen modern, legyen rajta minden: Blog, Kapcsolat aloldal, Rólunk szekció és legyen egy-egy külön aloldal minden terméknek, amit árulunk. Ha nagyon jól néz ki az oldal és még a legapróbb részletek is fel vannak sorolva a termékekkel kapcsolatban, akkor biztos a siker.

 

Ennyi elég?

A legkönnyebb, ha olyan embernek akarsz eladni, aki már vásárolt tőled korábban és elégedett volt. De ha valóban hosszútávon gondolkodsz, akkor folyamatosan új vásárlókra lesz szükséged. Márpedig egy idegennek eladni nagyon nehéz és a látszat ellenére a fent leírt módszerrel nem is fog sikerülni fenntartható módon.

Mert milyen séma mutatkozik meg a fent bemutatott weboldalon? Csak és kizárólag objektív, tényszerű információkat tartalmaz. Pedig az emberek érzelmi lények, így ha nem sugárzol érzéseket a weboldalon, akkor nem fognak tőled vásárolni. Egy méregdrága Porsche-ét sem a szimpla fizikai adatok miatt vesz meg valaki (milyen hosszú az autó, mekkora a légellenállása, hány lóerős vagy mennyi a fogyasztása), hanem mert a vezetési élménye olyan, amit egy középkategóriás családi autó nem tud nyújtani.

Ezek a pontok az oldalad tartalmára vonatkoznak: Milyen tartalmi elemeket és milyen sorrendben érdemes megmutatni az olvasónak, hogy a végén azt érezze: Akarja ezt a terméket. Nem elég, hogy épp szüksége van rá, hanem Ő tőled akarja megvásárolni. Annyit elárulok, hogy egy termékadatlap bemásolásával nem fogsz tudni mélyreható érzelmeket kiváltani, így valószínűleg vásárlást sem.

 

A fokozatosság

A fenti rész csak az eladáshoz szükséges dolgok egyik fele. Bár a fenti témával önmagában egy egész könyvet is meg lehetne tölteni, de van itt még valami, amit a legtöbben kihagynak: A fokozatosság!

Mit jelent ez? A vállalkozások gyakran túl nagy ugrást várnak el az olvasóiktól: Egy idegen olvasónak, aki még egyáltalán nem vagy csak alig hallott rólad valamit, nem fogsz tudni rögtön nagy összegben értékesíteni.

Az általam kínált képzéseket több százezer forintos összegért adom el, de nem várom el, hogy valaki az első látogatásra vásároljon. A fokozatosság betartására találták ki az Értékesítési Tölcsér modelljét. Ezt a fogalmat természetesen nem én találtam ki, de a legtöbb online eladásban gondolkozó még mindig nem alkalmazza ezt a hatékony megközelítést.

 

Az Értékesítési Tölcsér

Az Értékesítési Tölcsér arról szól, hogy először bizalmat építünk az olvasóba, majd szépen fokozatosan egyre nagyobb és nagyobb összegű termékek megvásárlására biztatjuk. Természetesen itt is igaz, hogy nem átverjük a vásárlót, hanem folyamatosan értékes termékeket kínálunk eladásra, csak egyre nagyobb értékben.

Sokkal könnyebb úgy értékesíteni valamit, hogy már megvan a megfelelő szintű bizalom. Ahogyan az első randin sem a házasságról vagy a gyerekvállalásról beszélgettek… Mert bár ezek fontos témák, de nem az első találkozáskor érdemes ezeket megbeszélni, máskülönben könnyen elijeszthetjük a másikat.

 

Az általánosan elfogadott elmélet szerint 4 szintet érdemes definiálni, de én jobban szeretek 5 szintről beszélni:

  1. A teljesen ingyenes anyagok: Blogcikkek / videók
  1. Az úgynevezett Optin Termék: Itt általában egy email címért cserébe szoktunk felajánlani valamilyen terméket.
  1. A következő szint a Belépő Termék: Ez egy alacsony árú, tipikusan 1.000 – 3.000 forint közötti termék. Itt a cél nem a meggazdagodás hanem, hogy meglegyen az első vásárlás (akár minimális veszteséggel is).
  1. Ezután jön a Fő termék: Ez lesz a vállalkozásod legfontosabb terméke, a bevételed nagy része ebből a termékből származik. Itt már természetesen egy profitos eladás a cél.
  1. Az utolsó a Prémium vagy Upsell termék: Itt kihasználjuk, hogy valaki épp kinyitotta a pénztárcáját és megvette a vállalkozásunk Fő termékét. Mutatunk CSAK NEKI egy extra lehetőséget, ahol egy masszívan nyereséges terméket árulunk. Ez a tipikus „Adhatok mellé extra sült krumplit?” szituáció. A vásárló nem gondolt rá először, de ha már úgyis ott van, akkor engedjük neki, hogy tovább költse a pénzét.

 

A cél természetesen, hogy valaki mind az 5 szinten végigmenjen! Ez persze csak nagyon ritkán szokott sikerülni, nagy a lemorzsolódás az egyes szinteken. De ez nem baj sőt, így természetes. Épp ezért nevezik Tölcsérnek, mert bár sokan indulnak az elején, de csak kevesen fognak rajta végigmenni:

Ami szintén fontos, hogy nem szabad rossz vagy gyenge minőségű termékeket kínálni az első 3 szinten sem. Itt is hasznos és valóban működő dolgokat árulunk, nem verjük át a vásárlót. Pusztán arról van szó, hogy itt még nem kap meg mindent, ahhoz tovább kell mennie az Értékesítési Tölcsérben. Semelyik szinten sem szabad átverni a vásárlót, hiszen az épp a bizalom elvesztéséhez vezet, ami hosszútávon nekünk mindenképp rossz üzlet!

 

Melyik szinten mit és hogyan érdemes árulni?

Sajnos ennek a részletes átbeszélése nem fér bele egy blogcikkbe. Egyrészről rengeteg szempont van, amiket figyelembe kell venni, másrészről más és más kommunikációs technikát igényelnek az egyes szintek. Az ökölszabály, hogy minél drágább, minél bonyolultabb egy termék, annál többet kell róla beszélni. Itt pedig megint nem a termék adatlapjának részletes visszamondására gondolok…

 

 

Hogyan lehet egy Értékesítési Tölcsért felépíteni WordPress-ben?

Két fontos szabály van:

  1. A Tölcsér minden egyes terméke kerüljön egy külön aloldalra.

Sohase keverjük egymással a termékek oldalait, különben nagyon nehéz lesz a kommunikáció.

  1. A Tölcsér egyes elemei egymás után jelenjenek meg.

Ez azt jelenti, hogy egy-egy sikeres eladása után (akár email címért, akár pénzért), NE egy köszönő oldal jelenjen meg, hanem a Tölcsér következő eleme.

 

Így aki vásárolna az végig benne lesz a folyamatban. Természetesen nem várhatjuk el, hogy valaki egy szuszra végig menjen a teljes Tölcséren, nem baj, ha valaki pihenni akar egy kicsit. Ennek érdekében minden vásárlás után küldjünk tájékoztató email-t a vásárlás részleteiről, a megvásárolt termékről és a Tölcsér soron következő eleméről. Így ha újra vásárolna, akkor tudja majd, hogy honnan kell folytatnia.

Ha egy kicsit technikai szemmel ránézünk a fenti két pontra, akkor lehet, hogy elkezd izzadni a homlokunk. Ez nem véletlen és most eloszlatom a kételyt: Egy 5 szintes értékesítési Tölcsér profi felépítése RENGETEG munka. Ráadásul nagyon kicsi az esélye, hogy elsőre telitalálatod lesz. Én az első ilyen Tölcséremet körülbelül 9 hónapnyi folyamatos munkával raktam össze. A jó hír, hogy a második már csak körülbelül 2 hónapot vett igénybe. Nézzük meg ez mit takar:

  1. A Tölcsér egyes termékeinek kitalálása és elkészítése
  1. Minden egyes elemnek egy külön aloldal felépítése
  1. A Tölcsér egyes elemeinek az összekötése és tesztelése

 

Arról nem is beszélve, hogy ha eladni is akarunk az oldalunkon, akkor minimum 3 dolgot kell biztosítanunk:

  1. Bankkártyás fizetési lehetőség
  1. Elektronikus Számlázás
  1. Vásárlási adatok GDPR kompatibilis tárolása

Bár mindegyik felsorolt pontra léteznek különböző Bővítmények WordPress-hez én mégsem ezeket javaslom. Léteznek a piacon komplett üzleti megoldások egy ilyen vásárlási folyamat támogatásához.

 

SalesAutopilot

A SalesAutopilot egy online marketing gépezet, melynek célja, hogy programozás nélkül támogassa a vásárlási folyamat minden aspektusát. Én infótermékeket árulok, így 3 fő pontot használok belőle:

  • Email marketing
  • Bankkártyás fizetés és Elektronikus számlázás
  • Értékesítési Tölcsér egyes elemeinek összekapcsolása

 

Egy ilyen komplex szoftver használatát kicsit tanulni kell, de rengeteg tudásanyag és segítség érhető el. A lényeg, hogy miután összekattintgattad a Jelentkező Űrlapjaidat (amiken keresztül vásárolni lehet), kapsz egy kész forráskódot, amit már csak be kell másolnod a WordPress-be. Ehhez természetesen részletes segítséget is találsz az oldalukon.

A másik nagyon fontos pont, hogy a teljes szoftver használata INGYENES mindaddig, amíg bizonyos mennyiségi korlátokat el nem érsz. Viszont addig a szoftver teljes funkcionalitását eléred, legyen bármilyen bonyolult is a folyamatod. Ráérsz akkor fizetősre váltani, ha már elérted a korlátokat (amik bőven elegendőek az induláshoz).

Én évekig az ingyenes verzióval építgettem az oldalamat. Addig is kitanultam a SalesAutopilot-ot és megnéztem, hogy pontosan mi is az, amire nekem szükségem van. Kényelmes a használata, GDPR kompatibilis módon van megoldva az adatok tárolása és teljesen automatizált folyamatok építhetőek fel vele, ami hosszútávon óriási előnyt jelent.

 

 

Látszik, hogy ez már egy haladóbb témakör, de pontosan ezek az ismeretek fognak téged kiemelni az éppen csak elvegetáló vállalkozások közül. Az online marketing nem könnyű, de ha ebben szintet tudsz lépni, akkor ez nagyban hozzá tud járulni a vállalkozásod profitábilis működtetéséhez.

Bajor Tamás - Programozz Te Is!

Hello, Bajor Tamás vagyok, a Programozz Te Is oldal alapítója és oktatója. Kösz, hogy itt vagy és éppen az én cikkem olvasására fordítod a drága idődet! Azért dolgozom minden nap, hogy neked segítsek a programozás világában minél profibban elmélyülni. A cikkek egyetlen írójaként rengeteg munkát és energiát fektetek mind az oldalba, mind pedig az oktatásba!

 

Arra kérlek, ha tetszett cikk amit olvastál vagy szívesen veszed az ingyenes anyagokat akkor dobj egy Like-ot a Facebook-on, ezzel is támogatva a munkámat. Ez egy apró kattintás neked, de hatalmas segítség nekem!